pondělí 19. května 2014

Londýn + Birmingham

Londýn

Hmmm co říct o tomhle městě. Po pravdě musím říct, že na začátku jsem z toho byla úplně zničená. Nelíbilo se mi tam, všechno děsně drahý.. jak oproti Americe, tak oproti všemu na světě snad. :D Vlak drahej, metro drahý, jídlo drahý, vstupný drahý atd. Nedá se to moc rozebírat dopodrobna, ale nakonec se mi Londýn zalíbil a vyrazila jsem tam znovu (i za svojí rodinou milovanou, hlavně za ní a za Mišáčkem!) znovu letos v březnu, ale o tom zase jindy.
Za tu dobu, co jsem byla v Anglii jsem v Londýně nebyla zase tolikrát, mohla jsem tam jet i víckrát, ale věděla jsem, kolik tam člověk utratí peněz, a tak jsem si to vždycky radši ještě dvakrát rozmyslela! :) Přeci jen ačkoliv jsem tam nebyla tolikrát, stihla jsem toho docela dost. Na muzea se mě radši neptejte.. nemám je zrovna moc v lásce a to jsou v Londýně většinou zadarmo! ;)
Za tu dobu strávenou v Anglii, Londýně nebo jiných městech jsem se pořád snažila najít něco, co se mi na tý zemi vlastně líbí.. ono to nakonec přišlo úplně samo. :) Mým nejoblíbenějším místem, věcí, památkou.. nevím, jak to nazvat, se stalo London eye. Je to prostě něco, co mi bude Londýn vždycky připomínat a zároveň něco, co mě bude nutit se do Londýna pořád a pořád vracet. To, že nejvíc fotek mám právě London eye (úplně ze všech úhlů haha) svědčí naprosto o všem! :D




Když jsem byla v Londýně poprvé, viděla jsem takovej ten základ všeho, snad každý zná ty nejznámější místa v Londýně, jako je právě London eye, Big Ben, Buckingham Palace, Oxford street, Picadilly circus etc. Barča mě vzala tak nějak všude, kde to šlo, ale nějak jsme to nepřeháněly hehe. :D Pro každýho je to asi big deal, když přijede do Londýna, každý se tam těší.. já z toho po pravdě nadšená vůbec nebyla a říkala jsem si jen.. hmm, tak to je ten Londýn jo? Nic moc teda. :D Všude plno lidí (snad i víc jak v New Yorku), prostě přeplněný město, všechno starý.. no jasný, Praha je taky stará, ale to je prostě Praha že jo :D Jak už jsem ale řekla, nakonec jsem si to tam zamilovala, ani nevím proč. :)






Houses of parliament


Buckingham palace


Trafalgar square

Trafalgar square/National museum

M & M's store

Picadilly circus

Brazilský festival na Oxford street 
Další zastávkou v Londýně na místě, kde jsem ještě nebyla, byla Greenwich s Pavlem. Aneb je to trošku z ruky, tak jsme si udělali celodenní výlet. Co jsme ale nečekali bylo to, že to rozhodně na celej den nebylo. :D Chvíli nám trvalo se vyšplhat na observatoř, vystát si frontu a vyfotit se na poledníku, ale tím to haslo a nikde poblíž tam nic moc nebylo. Jakýsi muzeum, tam jsme šli, bylo to maličký a to bylo vše. Nakonec jsme se vydali zpátky do centra a prošli se kolem Oka, Big Benu atd. :)










V červnu mě potom přijela navštívit Verča a to už jsme se vydaly i k Tower bridge. :) Byla u mě týden, nebylo zrovna moc pěkně, takže jsme byly jen nakupovat, najíst se a tak. :)









Potom jsem v Londýně ještě párkrát byla, ale to bylo spíš pořád jedno a to samý, aneb když přijela Míša z Cambridge, chodily jsem po všem známým, protože ona už v Londýně několikrát předtím byla. :) Takže nic novýho ani pro jednu z nás, byly to spíš nákupy a procházky. Jedinej náš plán byl dojet na nástupiště 9 3/4 z Harryho Pottera. Kdo by se tam chtěl podívat, je to na vlakovým nádraží King's Cross. :) Samozřejmě byl taky piknik v parku, protože bylo příšerný vedro, takže jsme se usadily v St. Jame's parku a odpočívaly ve stínu. :))






Před mým odjezdem za mnou přijela ještě moje nejlepší kamarádka Týna, taky na týden. To jsme toho viděly už mnohem víc, protože Týna byla jak blázen a napsala mi, co všechno chce vidět a prostě jsme musely. :D Takže jsme celej víkend strávily v Londýně.. v sobotu jsme procházely všechny památky a v neděli jsme chtěly jít do Natural history museum a do Madame Tussauds. 






City Hall



St. Paul's Cathedral


Millenium bridge
Díky tomu, že jsme na to, abychom mohly do Madame Tussauds čekaly asi 4 nebo 5 hodin, tak jsme stihly jen to. Byly jsme totálně unavený a bolely nás nohy. Došly jsme potom už jenom do Hyde Parku, daly si piknik a došly se mrknout do Hard Rock Café. Podnikly jsme taky nějaký nákupy a Starbucks a už odjížděla. :)
















Birmingham


Do Birminghamu jsem jela den po tom, co odjela Verča, byla to neděle a Péťa mi o tom napsala v sobotu večer, zda bych s nima chtěla jet. Že bychom šly do Cadbury worldu (kdo neví, Cadbury je značka čokolád), tak jsem jela. To, že mě cesta měla a mohla vyjít asi na třetinu nebo dokonce míň, než mě nakonec vyšla radši pominu haha, ale bylo to super. Viděla jsem se dokonce s Verčou (Verčou, kterou jsem poznala na ambasádě, když jsem jela do Ameriky.. viděla jsem jí předtím naposledy v lednu, kdy jsem za ní přijela do Brna). Cadbury world byl zábava, ale když to porovnám s Hershey's Chocolate World, byl lepší. Tohle nebylo tak úžasný, ale bavilo mě to tam, o tom žádná. :) Dostaly jsme nějaký dobroty při vstupu a na konci prohlídky si samozřejmě i nějaký koupily, to bychom nebyly my. :D Plán dne byl teda takovej, že se tam sejdeme (jely jsme odjinud, já od nás, holky z Londýna), pochodíme v Birmu, pak s Péťou pojedeme do Canbury worldu a potom se setkám s Verčou. Krásně to nakonec všechno vyšlo! :)
















1 komentář: